Wednesday 10 September 2014

10 makanan yang akan membuatkan kulit anda cantik dan cerah

    assalamualaikum.
    apakah yang perlu kita makan untuk mendapatkan kulit yang cantik cerah berseri? macam-macam jenis makanan yang kita makan setiap hari tetapi sesetengah makanan akan dapat buatkan kulit kita cantik. adakah anda tahu?
    kecantikan luaran dan dalaman. inner beauty! semua wanita mahukan kulit yang sihat cantik dan halus. oleh itu disarankan untuk makan makanan yang kaya dengan antioksidan yang tinggi

1.buah strawberi

buah strawberi mengandungi banyak vitamin c yang sangat diperlukan untuk pertumbuhan sel kulit yang cantik. ianya juga sedap dimakan dan boleh dijadikan sebagai pemutih gigi anda!

2. coklat hitam 

Coklat hitam merupakan sumber yang baik bagi kulit untuk melawan antioksidan dan juga mengandungi phenylethylamine sesuai untuk hati, menurut California Academy of Sciences. anda akan merasa tenang ketika makan cokelat hitam. Tetapi jika diambil secara berlebihan akan memudaratkan kesihatan anda.

3. Blueberi

Bluberi terkenal sebagai salah satu sumber terbaik antioksidan. Dan Bluberi memiliki manfaat yang besar.

4. apel


Kulit apel mengandung quercetin, antioksidan kuat yang melindungi terjadinya kanser kulit. Apel juga merupakan sumber serat yang baik, ini bermakna anda akan merasa kenyang selama berjam-jam setelah sekali makan.
5. kekacang
Kacang-kacangan, terutama kacang walnut, almond dan hazelnut, mempunyai kandungan omega 3 yang tinggi. Dan kulit akan mendapat manfaat dari kelembaban yang diberikan. Kacang juga mempunyai  kandungan arginin yang tinggi dan asam amino yang membantu anda membakar lemak.
6. cili
cili akan membuatkan anda rasa pedas tapi pedas-pedas cili ini akan membuatkan anda rasa lapar.
7. sayuran hijau
Vitamin A dan kalium keduanya membuat kulit kamu bersinar. Dan keduanya boleh dijumpai di sayuran hijau, selada romaine khususnya. Berdaun hijau gelap mengandung antioksidan yang membantu kulit menghindari kerosakan akibat sinar matahari, seperti garis-garis halus dan kanser kulit.
8. makanan laut

Salmon dan tuna dikenali kerana mempunyai omega-3 dan asam lemak yang tinggi dan lemak ini membantu tubuh anda luar dan di dalam dengan menjaga kulit tetap cerah.

9. teh

semua jenis teh merupakan sumber utama antioksidan yang dapat melawan radikal bebas dan bekerja melawan tanda-tanda penuaan. 

10. anggur merah

Reservatrol ditemukan dalam anggur merah, terutama cabernet sauvignon dan antioksidan ini terkenal untuk memperlambatkan penuaan. Jadi anggur adalah salah satu hal yang dapat anda minum untuk kesihatan. Hanya minum secukupnya dan anda akan dapat manfaatnya.



tetapi ada kalanya,  kita tidak sempat untuk makan kesemua makanan di atas. jadi cadangan yang terbaik adalah ambil vitamin c shaklee. tak payah dah risau keperluan semua vitamin, memang lengkap penuh vitamin c untuk kulit.






berminat?

hubungi saya (013-6423449) / terus order online di atas.
terima kasih.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...