Tuesday 4 August 2015

Kaedah selamat dan semulajadi turunkan kandungan gula dalam darah

Assalamualaikum

Ramai yang belum tahu masih ada kaedah ataupun cara yang lebih selamat untuk turunkan kandungan gula di dalam badan selain daripada mengambil ubat-ubatan di hospital, ulam-ulaman dan sebagainya. Kandungan gula yang terlalu banyak di dalam badan akan menyebabkan berlaku ketidakseimbangan, seterusnya menjadi penyakit diabetis. Ada berbagai petua tradisional dan moden bagi mengubati/menurunkan gula , makan buah atau sayuran yang pahit seperti buah peria dan lain-lain lagi.

petanda awal seseorang itu mempunyai kandungan gula yang banyak di dalam darah adalah:

1- selalu dahaga
2- Mudah letih
3- Berat badan turun dengan mendadak
4- Kerap kencing
5- Kebas kaki dan tangan

Berjumpalah segera dengan doktor jika anda pernah mengalami semua petanda di atas, sentiasa berwaspada dengan keadaan kesihatan tubuh. Perkara yang utama adalah mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu dan ubat-ubatan yang disediakan oleh hospital. Akan tetapi, dengan pesatnya teknologi perubatan pada masa ini membuatkan sesiapa sahaja mampu untuk membuat lebih banyak pilihan untuk kesihatan masing-masing. Bijaklah memilih ubat-ubatan atau vitamin anda.

Di sini Shaklee hadir sebagai suatu produk kesihatan berteknologi tinggi yang selamat dan semulajadi serta disahkan halal. Saya cadangkan set kesihatan yang mampu membantu turunkan gula dalam darah anda.

vitamin kesihatan bantu turun kadar gula dalam darah:



ESP (Energizing Soy Protein)
Mempunyai indeks glisemik yang rendah yang membuatkan minuman ini mudah untuk dicerna oleh tubuh secara berperingkat menyebabkan kandungan gula dalam darah dibebaskan hanya mengikut keperluan tubuh sedikit demi sedikit.


Vitalea
mengandungi 28 vitamin dan mineral lengkap termasuk kromium. Kromiun adalah sejenis mineral yang amat penting untuk menjalankan fungsi badan manusia yang normal. Ia nya penting bagi mengawal paras gula dalam darah mengikut keperluan badan manusia

B-Complex
B-Complex adalah supplement pembekal tenaga. Ia bertindak dengan menukarkan gula dalam darah menjadi tenaga. Pesakit kencing manis kerap berasa letih dan mengantuk. B-Complex adalah sangat baik kepada mereka yang sering mengalami keletihan. B-Complex yang baik adalah yang mengandungi ke semua vitamin B iaitu, B1, B2, B3, B5, B6, B12, acid folic dan biotin. Vitamin ini merupakan vitamin larut air, jadi anda dinasihatkan untuk minum air kosong yang banyak. Jika air kencing anda berwarna kuning pekat itu bermakna anda kekurangan air, dan sekiranya air kencing berwarna jernih itu menunjukkan air dalam tubuh ditahap yang baik.

Zinc Complex
Zinc Complex dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi seperti kalsium dan serbuk alfalfa. Ia mudah diserap oleh tubuh. Zinc boleh membantu pesakit kencing manis iaitu membantu pengeluaran insulinmengekalkan fungsi insulin dan seterusnya boleh membantu mengurangkan komplikasi diabetes. Zinc juga sangat membantu dalam mempercepatkan penyembuhan luka. Lebih-lebih lagi pesakit diabetes akan mengalami luka yang lambat baik.

Dapatkan segera dengan menghubungi saya;
013-6423449 -sis ismalina
Independent Distributor (ID 1155918)
facebook: isma amanina
fanpage: kedai sihat amanina



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...